2016. március 29., kedd

Saltlands - Perzselt só

A sóvárgó karja még mindig ott integet az első lökhárító rudazatába akadva. Nem hittem volna, hogy olyan sóagyú, hogy még félre sem ugrik. Azt meg pláne nem, hogy leszakad neki… A kocsim is megsínylette a találkozást. A bal első furán jár, a burkolat cafatokban, a lökhárító lötyög. Lehet, hogy le kell cserélnem, pedig már úgy a szívemhez nőtt…
Ráadásul követnek.
Egy buggy és két motoros, meg akik esetleg mögöttük, a felhányt porban robognak. Nem érhetnek utol, de a nyomomat sokáig követhetik. Egyfelől vissza kell térnem, hogy figyelmeztethessem az otthoniakat, másfelől így garantáltan rájuk szabadítom őket.
A mutató segít a döntésben: elég gyászos állásban van nincs kérdés, fel kell tankolnom, mielőtt olajra léphetnék.
A hegyet megkerülve már látni a négylábú óriásként meredező olajfúrótornyot. Enyhén megdőlt, rozsdabarna tömege imbolyog a forróságban. Napégette oldalán sütni is lehetne, belül csak az utólag kialakított szellőztetés jóvoltából lehet megmaradni; cserébe szinte olyan, mintha viharban élne az ember.
Mire odaérek, addigra üldözőim remélhetőleg lemaradnak, és talán elég időt nyerek, hogy felvegyem a készleteket a lenti raktárakból. Felderítő vagyok, szeretem kerülni a feltűnést, örülnék, ha nem kellene felmennem magára a platformra.
Ha pedig mindent összeszedtem, csak beletaposok a gázba, és itt hagyom ezt a relikviát felprédálni…
Van valami? kiáltja felém az őrség Gyújtogató néven elhíresült vezetője. Nem kedvelem a csajt de legalább kölcsönösek az érzéseink. Úgy látom, sietős a dolgod.
Inkább megállom, hogy beszóljak neki, amiért ő és a bandája egész nap leginkább csak a seggét mereszti. Még ha ez nem is látszik az ő hátsóján…
A lerakathoz tolatok, enyhén odakoccolom a kocsit. Nem érdekel. Alighogy kiszállok, máris a hátamon érzem a tekintetét.
Egy csapat van a nyomomban mondom felé sem nézve, a szükséges ellátmányt válogatva.
Jó, hogy szólsz.
Akartam szólni… kezdem a magyarázkodást, aztán észbe kapok: Szóltam is.
Azonban ennyi nem elég neki. Sajnos én bírom rosszabbul a hallgatást.
Csak kíváncsiságból: mihez kezdesz velük?
Nem is segítesz? kérdezi nyájasan, miközben a kocsimnak támaszkodik, ami szinte felér azzal, mintha erőszakkal akadályozná, hogy leléceljek.
Mit akarsz tőlem? próbálok nem kifakadni.
Ki mondta, hogy akarok bármit is? Az én dolgom, hogy észrevegyem, ha valami nem stimmel, ha valami veszély leselkedik a toronyra.
Akkor mit bámulsz, nem én vagyok a veszély! szeretnék rákiabálni, de ehelyett csak ennyire futja: Nem riadóztatsz?
Minek? kérdez vissza fesztelenül. Felmutat az oszlopon felfutó lépcső pihenőjére. Gyere!
Mit tagadjam: félek tőle. Követem. Egykettőre felkaptatunk; én kifulladok, ő még csak nem is liheg.
Éppen időben érkezünk az előadásra.
A csapat sóvárgó ebben a pillanatban fut be, de a mieink már várják őket. Mintegy vezényszóra borul lángba minden, lángszórók okádnak, Molotov-koktélok loccsannak szét. A sóvárgók nyüszítése a robbanómotorok morgásával kel versenyre. Az egyik égő motoros a torony lábának szalad, lekászálódik, tántorog, majd elhasal; egy másik láncát feje fölött pörgetve elkapja az egyik védő nyakát Gyújtogató rám vigyorog, majd int: a következő pillanatban a küzdő felek egy nagy tűzgolyóvá változnak. A buggy tartja magát a legtovább, de már zabálják a lángok. Rövidesen kiveti belőle magát a sofőr, gurul párat a földön, megáll, s alighogy felül, már keresztül is szalad rajta egy lándzsa.
Nem tudtam, hogy ilyen védelmi rendszereink vannak nyögöm ki. De ez csak az előőrs, akiket énutánam,  egyetlen kocsi ellen küldtek.
Veled ellentétben én nem szeretek kapkodni – mosolyog Gyújtogató. – Ezzel nyertem pár órát összerámolni a cuccaimat.
– Ezt értsem úgy…
– Én sem mostanság akarok megdögleni.


Tovább a Saltlands-re, a magyar poszt-apokaliptikus társasjáték honlapjára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése